Doelgroep: | Leidinggevenden, HR-adviseurs, teams |
Groepsgrootte: | 5-8 |
Locatie: | Incompany |
Duur: | 2 dagdelen |
Tarief: | Maatwerkofferte |
Een conflict brengt vervelende situaties met zich mee, waar niemand niet op zit te wachten. Gedragingen naar elkaar toe worden steeds minder effectief en het kost veel tijd en energie om gezamenlijk naar een gewenst resultaat toe te werken. Dit leidt tot spanningen en verzuim ligt op de loer.
Als een medewerker geen andere uitweg meer ziet dan verzuim, volgt er een heel traject van verzuim- en reïntegratieverplichtingen aan beide kanten. Alle reden om conflicten zoveel mogelijk te voorkomen of in ieder geval vroegtijdig in de kiem te smoren en niet te laten escaleren. Deze training geeft praktische handvatten in de preventie, nog voordat er sprake is van een conflictsituatie.
Theorie en praktische oefeningen worden met elkaar afgewisseld.
De volgende onderwerpen komen aan bod.
Dagdeel 1 | Dagdeel 2 |
Kenmerken van een conflict | Omgaan met emoties |
Communicatie en actief luisteren | Omgaan met weerstanden |
Persoonlijke stijl van conflicthantering | Doorbreken van impasses |
Casuïstiek | Casuïstiek |
Geen dagenlange opleidingen. Het is vaak al lastig genoeg om überhaupt aan (bij)scholing te doen. Deze training houdt daar rekening mee door in 2 dagdelen de afwisseling aan te bieden tussen theorie en interactieve oefeningen.